14 május 2019

HU || "A női rajongóim még mindig feleségül akarnak jönni hozzám" - születésnapi interjú Alexander Rybakkal, 2019.05.19.

A 2009-es Eurovízió győztese, Alexander Rybak: "A rajongók még mindig feleségül akarnak jönni hozzám" - születésnapi interjú az ukrán Komszomolszkaja Pravdában, 2019.05.13.

A  művész május 13-án lesz 33 éves. || Fotó: Instagram
Szerző: Igor Kiprijanov| Megjelent: on kp.ua | 2019.05.19.| Fordította: Menyhért Mónika ➡in English

Pontosan 10 évvel ezelőtt Alexander Rybak rekordnak számító 387 ponttal megnyerte az Eurovíziót „Fairytale” című romantikus dalával.
A 2019. évi Eurovízió május 14-én kezdődik, ezért érdekes volt beszélgetni az "euroshow" aktuális történéseiről a fehérorosz származású norvég zenésszel. A másik jó oka ennek a beszélgetésnek: Alexander május 13-án tölti be a 33. évét.

Alexander, hogyan ünnepled a 33. születésnapodat?
- Az elmúlt 2 évben egészségi problémáim voltak (kimerültséget diagnosztizáltak az énekesnél - a szerk. megj.), ezért nem rendeztem nagy bulit. Tavaly az Eurovízió döntője máj. 12.-13. éjszakáján volt, és rögtön azután az egész küldöttség, a család és a barátok egy kis születésnapi partit rendeztek. Jó volt, hogy annyi ember eljött gratulálni nekem különböző országokból.
És persze rengeteg kreatív és ötletes születésnapi üdvözletet kaptam a világ minden tájáról a közösségi médiában is. Ebben az évben lesz energiám először, hogy megünnepeljem a születésnapomat! De csak… cukor nélkül (mosolyog).

Van valami, ami hiányzik a teljes boldogságodhoz?
- Energia és türelem!

Hegedűn és a zongorán játszol. Milyen hangszeren szeretnél még megtanulni?
- Jelenleg gitározni tanulok. Minden nap improvizálok otthon jazz dalokra, mindegyik hangszeren. Igazából szeretek tanulni. Ez az én utam! Szeretek mindig valami újat keresni, fejlődni, kísérletezni és ötleteket megvalósítani.

Lehet téged aktív közösségi média felhasználónak nevezni? Mit szoktak tőled kérdezni leggyakrabban Instagramon?
- A női rajongók még mindig azt akarják, vegyem feleségül őket. Ez igazából egy hatalmas bók. Bár hamarosan mindenki rájön, mennyire jól érzem magam a saját társaságomban. 

2009-ben Alexander átvehette az
 Eurovíziós trófeát, a kristály mikrofont. ||  Fotó: Instagram

Azt mondják, a zenészek nagyon sebezhetőek. Téged könnyű megsérteni vagy feldühíteni?
- Ez így van. A sebezhető igazából azt jelenti nálam, hogy „tönkretesz". De nagyon jó nevelést kaptam. Ha megsértenek, biztosan nem fogok panaszkodni.

Az Instagramon most jelentetted be új dalodat, mondj erről valamit.
- Örülök, hogy nem függök nagy cégektől vagy gazdag producerektől. A dalokat a saját stúdiómban veszem fel Oslóban, és Európa legjobb zenészeivel dolgozom. Évente 2-3 videóklipet készítek a rajongóimnak. 

Szeretik, ha meglepem őket különböző zenei műfajokban. Az „I'm Still Here" egy olyan romantikus? dal, amit azoknak az elkötelezett rajongóimnak írtam, akik a "Fairytale" győzelme óta eltelt 10 évben támogattak.
Azt is hozzátenném, hogy ezen a héten a YouTube-csatornámra feliratkozók száma elérte a 600 ezret, a „Kotik” videóklipemnek több mint 100 millió megtekintése van, ahogy a „Fairytale”-nek is. „Trolle” című könyvem alapján éppen most készül musical. Nagyon örülök ennek! És én fogom bejelenti a norvég szavazatokat, és mosolyogva lengetem majd a norvég zászlót az Eurovízió döntőjében!

„Lazarev igazi művész”

Meghallgattad már a 2019-es Eurovízió-fellépők dalait? Ki tudnál emelni valakit az előadók közül?
- Ebben az évben sok jó dal és művész van. Különösen Szergej Lazarevet említeném meg, aki egy érzelmes dallal indul. Ő egy igazi művész. 2019-ben igazi művészekre van szükség.

Tavaly, 9 évvel a győzelmed után újra indultál az Eurovízión. Hogyan változott meg a verseny a véleményed szerint?
- Jobb irányba. Tavaly egészségi problémákkal küzdöttem. Amikor mondták, hogy megnyertem az elődöntőt, mosolyogni se volt erőm. Az összes energiámat a fellépésre használtam fel, pedig az Eurovíziót végig élvezni kell - a verseny izgalmát, a találkozókat, a különböző eseményeket. De biztos vagyok benne, hogy visszatérek, ha sikerül rendbehoznom az egészségemet.

Egyenes kérdés...

Egy interjúban azt mondtad, hogy inkább egyedül szeretsz pihenni. Gyakran van lehetőséged erre? Mert a te szakmádban sok emberrel kell találkoznod.
- Nagyon tehetséges vagyok abban, hogy nemet mondjak. Gyakran kérnek fel interjúkra, TV-műsorokra, privát koncertekre, de ritkán fogadom el ezeket. Ha mégis elvállalom, akkor 100%-ban a nézőknek és a közönségemnek szentelem magam. Ezért ritkán okozok csalódást az embereknek.

Amikor pihenek, amikor filmeket nézek az oslói lakásomban.

copy


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése