24 február 2020

EN-HU | Alexander Rybak in "IDOL 2005"

Alexander Rybak in "IDOL" 2005



15 years ago, the 18,5 years old Alexander signed up for the season 3 of the Norwegian talent competition "IDOL", aired on the channel TV2. The semifinal "Heat 5" was aired on the 25th February 2005.
15 évvel ezelőtt a 18,5 éves Alexander jelentkezett a norvég TV2 csatornán futó IDOL tehetségkutató 3. évadában. Az "Heat 5" 5. elődöntőt 2005. február 25-én sugározta a TV.




Here can you see watch his performance (+intro) and the jury's view 
(in Norwegian) / Itt láthatod a produkcióját és a zsüri értékelését 


Interesting fact is that Alexander has been a contestant in the same semifinal-group as Tone Damli Aaberge, who went on to the Grand Final and ended up being the runner-up in that Idol season.
And 4 years later, it was also her who came second again, this time in MGP2009 and after Alexander, who won the Norwegian selection show and went on to win the European contest in Moscow as well.
11 years later, this year (2020) Tone again participated in Melodi Grand Prix, her song was pre-qualified for the final.


Érdekesség, hogy Alexander ugyanabban az elődöntőben szerepelt, mint Tone Damli Aaberge, aki továbbjutott a döntőbe, és ebben az IDOL-évadban a második helyen végzett.4 évvel később pedig szintén ő volt, aki ismét a második lett, ezúttal a 2009. évi Melodi Grand Prix-n, mégpedig Alexander után, aki megnyerte a norvég Eurovízió-válogatót, majd pedig a moszkvai Eurovíziót is
Idén, 11 évvel később (2020) Tone újra részt vett a Melodi Grand Prix-n, a dalát egyenesen a döntőbe jelölték.

Alexander and the semifinal-group "Heat 5"
Alexander és a "Heat 5" elődöntő résztvevői

Tone said this about him (translation by alexanderrybaknews) in the broadcast of the MGP-finale2009, video source / Tone mondta róla a 2009-es Melodi Grand Prix döntőjében (angol fordítás: alexanderrybaknews), videó forrása:


"I met him the first time in IDOL in 2005. We were in the same semi-final, and he was then like now very, very good.
And now when I met him again, I asked him: "How old are you really, Alexander?"
"22 and a half", he replied.
And I think that describes him very well. A strange sweet guy."


"Először 2005-ben találkoztam vele az IDOL-ban. Ugyanabban az elődöntőben voltunk, és ő, ahogy most is, nagyon-nagyon jó volt.
És most, hogy újra találkoztam vele, megkérdeztem tőle: "Hány éves is vagy te tulajdonképpen, Alexander?"
"22 és fél" - válaszolta.
Azt hiszem, ez nagyon jól leírja őt. Egy furcsa édes fickó. "

The day after the victory, on the website of the Swedish IDOL appeared this headline (the article is no longer available), saying:
"The Eurovision star was seen in Idol (caption)
This weekend, Norwegian Alexander Rybak won the Eurovision Song Contest with the highest score in the history of the competition."


A győzelem utáni napon a svéd IDOL weboldalán megjelent egy cikk ezzel a címmel (a cikk már nem érhető el):"Az Eurovízió sztárját láthattuk az IDOLban (képfelirat)
Ezen a hétvégén a norvég Alexander Rybak nyerte az Eurovíziós Dalversenyt, a verseny történetének legmagasabb pontszámával."

9 years later, Alexander once again performed the song in the Swedish game show "Så skal det låta", on 9. 2.2014. He probably did not perform it neither before nor after that, at least  there is no other recording.
9 évvel később Alexander 2014. február 9-én a „Så skal det låta” kvízműsorban ismét előadta a dalt. Valószínűleg nem így sem előtte, sem utána, legalábbis nincs róla felvétel.

Alexander also told later several times about his participation in the IDOL.
Alexander később többször is beszélt az IDOL-ban való részvételéről.


One of them was in a TV-program on TV2 in 2012 (in Norwegian)
Az egyik egy TV-műsorban volt a TV2-n 2012-ben (norvégul)



... and 2 years later, in the reality TV-show 
"Hver gang vi møtes" ("Every time we meet") 2014 (with English subtitles)
... aztán 2 évvel később, "Hver gang vi møtes" zenés valóságshowban (2014) 


Magyarul:

Samsaya: Előfordult olyan, hogy annyira belefáradtál (a gyakorlásba), hogy az sem segített, hogy LEGÓt kaptál, és felrúgtad, tönkretetted, letépted a faladról a képeket és ordítottál?
Alexander: Sokszor csináltam ilyet. De az orosz szüleimnek volt elég tekintélyük, úgyhogy végül mindig hallgattam rájuk.
Kicsit furán hangozhat, de igazából nem mondhatom azt, hogy valaha is lázadtam volna. Bárcsak olyan sztorit tudnák mesélni, hogy jelentkeztem az „IDOL”-ba, és azt mondták, hogy vagy nem mész az IDOL-ba, vagy haza se gyere többet. De semmi ilyesmi nem volt.
S: Ha ezt nem is mondták, de hogyan reagáltak, amikor jelentkeztél az IDOLba?
Klassznak találták. Látták már azelőtt, nem gondolták, hogy hülyét csinálnék magamból, és tudták, hogy úgysem jutok tovább, úgyhogy az volt, hogy "oké, oké, hadd csinálja".
Ezt utólag mesélték. Anya kérdezte is: "Te nem érezted ezt?"
De rendben találták ezeket a dolgokat, különösen az IDOL-t, mivel Anneli Drecker ott volt.
Mondták, hogy ő ösztönözni fog téged.
Anneli Drecker: Ezt mondták?
A: Nem, nem mondták. 
AD.: De sztorinak jó.
Alexander: Nem igazán emlékszem, miért jelentkeztem, de azt hiszem, kicsit lázadni akartam. Addigra kicsit besokalltam a klasszikus zenétől, és meg akartam tudni, mi a helyzet máshol.
Sigvart Dagsland: De miért jelentkeztél az IDOL-ba?
A: Szeretem a nyilvánosságot. Ha őszinte vagyok, akkor ezt ki kell mondnaom. Mindenesetre szerettem, ha figyelnek rám. Olyan fiatal voltam én is, akik inkább azt szerették volna, ha megmérettetnek, minthogy ők ítéljék meg saját magukat. És olyasmiben akartam, hogy észrevegyenek, ami nagyon fontos nekem, és ez a zene. De nem merültem bele a showbusinessbe, nem foglalkoztam azzal, hogy működik a zene világa. 
Tudtam, hogy mi történik a színpadon, és mi kell egy izgalmas előadáshoz, és egész biztos voltam benne, hogy én leszek Norvégia új cool előadója, mert senki sem gondolt még arra, hogy egy hat perces rádiós slágert ír, amiben csak hegedű és zongora van.
Simone  Eriksrud: Nyilvánvalóan jobban része akartál lenni a kereskedelmi jellegű zeneiparnak, mint hogy csak a The Old Losje-ben, a The Concert House-ban játssz vagy klasszikus zenét adj elő.
SD: Ha lett volna  IDOL, amikor én fiatal voltam, én is jelentkeztem volna.


***

An article related to this part of the episode was also published on tv2.no, on 15.3.2014:

Alexander Rybak (27) joined "Idol" in 2005, and in "Hver gang vi møtes" he tells why he joined TV2's talent competition where, among others, Anneli Drecker was a judge.

- I don't really remember why I signed up, but I think it was a rebellious act. By then I had had enough of classical music and wanted to check what was going on otherwise, he says in a "Hver gang vi møtes" clip that does not appear on TV (➡it did actually).

Dreamt of being checked out
Rybak goes on to say that he was craving for attention in relation to his musical abilities.
- I like attention, really. I just have to be honest and say it. Anyway, I did like the attention. I was one of the youngsters who dreamed about what it was like to be checked out rather than to check out myself. And then I wanted to get attention for something I stood for, that is music. But I did not dive into the industry and how the music world worked. I knew what was happening on stage and what it took to make it exciting, but I was quite sure that I could be the new cool in Norway because no one has ever thought about making a six minute radio hit with only violin and piano.

No resistance from the parents
Rybak's parents did not mind joining the talent competition.
- I wish I could tell the story that I signed up for "Idol" and they said either you don't go on Idol or you go away forever. They knew that I wouldn't be one of those who were made a fool of, and they didn't believe I would go further anyway, ”says Alexander Rybak.


Erről egy cikk is megjelent (2014.03.15.):

Alexander Rybak (27) 2005-ben vett részt az IDOL-ban, és a "Hver gang vi møtes" műsorban elmondja, miért jelentkezett a TV2 tehetségkutatójába, ahol a többiek mellett Anneli Drecker is zsüritag volt.
- Nem igazán emlékszem, miért jelentkeztem, de azt hiszem, kicsit lázadni akartam. Addigra már elegem lett a klasszikus zenéből, és meg akartam tudni, mi a helyzet azon kívül, mondja egy a "Hver gang vi møtes"-ben felvett videóban, ami nem kerül adásba (valójában benne volt.)

Meg akart mérettetni
Rybak azzal folytatja, hogy arra vágyott, figyeljenek fel zenei tehetségére.
- Őszinte leszek és kimondom: nagyon szeretem, ha figyelnek rám. Mindenesetre tetszett a nyilvánosság. Olyan fiatal voltam én is, akik inkább azt szerették volna, ha megmérettetnek, minthogy ők ítéljék meg saját magukat. Azonkívül olyasmiben akartam, hogy észrevegyenek, ami nagyon fontos nekem, és ez a zene. De nem merültem bele a showbusinessbe, nem foglalkoztam azzal, hogy működik zene világa. Tudtam, hogy mi történik a színpadon, és mi kell egy izgalmas előadáshoz, és egész biztos voltam benne, hogy én leszek Norvégia új cool előadója, mert senki sem gondolt még arra, hogy egy hat perces rádiós slágert ír, amiben csak hegedű és zongora van.

A szülők nem ellenkeztek
Rybak szülei nem bánták, hogy jelentkezett a tehetségkutatóba
- Bárcsak olyan sztorit tudnák mesélni, hogy jelentkeztem az „IDOL”-ba, és azt mondták, hogy vagy nem mész az IDOL-ba, vagy haza se gyere többet. Tudták, hogy nem csinálnék hülyét magamból, és úgysem gondolták, hogy továbbjutok - mondja Alexander Rybak.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése