21 március 2019

Kedvesebb lett a hölgyekhez - Alexander Rybak a Dagbladet-nek, 2009.12.24.

Interjú 2009. december 24-én Alexanderrel arról, mi történt vele 2009 májusa (az Eurovízió győzelme) óta az év végéig, hogyan dolgozta fel a rengeteg élményt, amelyben az alatt a fél év alatt része volt.


Megjelent a „Dagbladet” című norvég napilapban 2019.12.24-én.

Angolról fordította: Menyhért Mónika
Angol fordítás || in English: here

Az idei évben "Årets navn"-díjra ("Az Év Neve") jelölt Alexander Rybak többé nem áll bosszút ex-barátnőin.

2009 varázslatos év volt Alexander Rybak számára. Amióta megnyerte az Eurovíziót a „Fairytale”-lel,  Norvégiában és külföldön turnézik, kiadott egy CD-t, közel 5000 rajongói levelet kapott, és számos hírességgel találkozott.
-  Úgy érzem, mintha 6 hónap alatt leélnék egy fél életet. Kimerült vagyok és nem tudom mindezt a sok élményt befogadni. Most értettem csak meg mindazt, amit átéltem. Sok szép emlékem van. - mondja Rybak.



Nincs több bosszú
– Hogyan változtál meg az elmúlt év során?
– Már nem érzem azt, hogy bosszút kell állnom a volt barátnőimen, mondja Rybak, és magyarázatképpen hozzáteszi:
– Több volt barátnőm dobta a barátját az Eurovízió-győzelmem után, és vissza akartak kapni engem. Ezekre akkor olyasmit reagáltam: "Haha, felejtsd el” - mondja nevetve.
Az  Eurovízió-döntő előtt nagyon gyakran gorombán viselkedett a hölgyekkel kapcsolatban. 
 – Nem haboztam megmondani egy lánynak, hogy tetszik. Nagyon  figyelmes voltam hozzá, rózsát küldtem neki. És a győzelmet követő időkben, ha választ kaptam, visszautasítottam őket.
– De ezt már nem csinálod?
– Nem. Most inkább már az van, hogy ha egy exem felhív, akár kávézni is elmegyek vele.

Találkozott Obamával

Az év egyik csúcspontja volt, amikor lehetősége volt találkozni Barack Obama elnökkel, aki üdvözölte azokat a művészeket, akik felléptek a Nobel békedíj-koncerten.
Obama nagyon kedves volt. Mindenkinek mélyen a  szemébe nézett, és elfogadónak tűnt. Amikor Michelle Obama belépett, azt mondta: "És itt van a nőm."


Alexander fellépése a Nobel békedíj-koncerten
2009. december 24-én.

Rybak legnagyobb kedvencével, Will Smith színésszel is találkozhatott, aki a Nobel békedíj-koncert műsorvezetője volt.
– Ez még majdhogynem többet is jelentett számomra, mint Obamával találkozni. Will Smith nevetett a vicceimen, ez  nagyon szórakoztató volt. Mondtam neki, hogy ő a legnagyobb példaképem, amire megölelt! Teljesen magával ragadott a rajongási láz - mondja Rybak lelkesen.
– Milyen érzés volt akkor rajongónak lenni?
– Arra inspirált, hogy továbbra is mosolyogva  találkozzak a közönségemmel, és örömmel adjak autogramot. Ez nagyon fontos számomra.

Nem ígérget
Figyelemben nincs hiány Rybak körül, és leginkább a nőknél van nagy sikere.
– Milyen érzés ilyen népszerűnek lenni a hölgyek körében?
– Könnyen kezelem a dolgot. Őszinte vagyok. Minél őszintébb vagy, annál kevésbé sérted mások ézéseit. Amikor találkozom egy lánnyal, egyenesen megmondom neki, hogy jólesik randiznom vele most, de nem tudom, mi fog történni a jövőben. Soha nem teszek ígéreteket.

Számos interjúban nyilatkozta, hogy van egy bizonyos lány, akire sokat gondol mostanában.
 Nehéz definiálni, mi is a randizás - mondja titokzatosan. De közben rámutat, hogy mostanában a barátok fontosabbak, mint egy barátnő. 
– A barátaim kapják meg azt az időt, amit másképpen egy barátnővel töltenék. Ez is ugyanolyan jó. Ők sosem hagynak el - mondja Rybak, és hozzáteszi: 
– De remélem, hogy 40 év múlva lesz  valaki, akivel együtt visszatekinthetek az életemre. Szép lenne, ha az a valaki a feleségem lenne.

Fáradt és büszke
E hónap elején a Facebookon és a Twitteren ezt posztolta: 
"Sajnálom, hogy a utóbbi időben ilyen csendben voltam. Sok problémám van. Komolyak."
 Az egy bocsánatkérés volt a rajongóimhoz, amiért nem válaszolok nekik, mondja Rybak, és nem akar többet elárulni a problémái természetéről. 
– Korábban azt mondtad a Dagbladet-nek, hogy kiégett vagy. Mennyire vagy most fáradt?
– A "kiégett" talán rossz szó. De ugyanannyira vagyok fáradt, mint amennyire büszke arra, amit elértem.

Hiányzik az egyedül töltött idő
 Hiányolsz valamit az életedből?
 Azt, hogy egyedül legyek. Anyukám tényleg az egyetlen, aki ezt megérti. Ő az egyetlen ember, aki legtöbbet akar velem lenni, mégis az egyike azoknak, akikkel a legkevesebbet találkozom. Vannak napok, amikor annyira elfoglalt vagyok, hogy még egy SMS-t sem tudok neki küldeni - mondja Rybak.
Reméli és hiszi, hogy a 2010-es év kissé nyugodtabb lesz mint 2009, és újévi fogadalmát is megosztja:
 Szívélyesebb akarok lenni az emberekhez, ugyanakkor valószínűleg többet is fogok vitatkozni, hogy tisztázzuk, valójában mire akarom fordítani az energiáimat. És remélhetőleg jövőre több SMS-t is sikerül küldenem anyának.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése