24 július 2018

HU | Alexander Rybak könnyekig hatotta édesanyját a színpadról

Natasa Rybak: Nagyon büszke vagyok a fiamra!


Így nyilatkozott több magazinnak is Alexander édesanyja, miután fia a norvégiai Haldenben rendezett “Allsang på grensen” élő zenés szórakoztató műsorsorozat ez évi utolsó adásának felvételén meglepte legújabb dalával, melyet ezúttal édesanyja ihletett. Ezt követően a TV-műsort az egész ország láthatta. Fotók és videó alább....
Megjelent: Seher.no, 2018.07.19.
Angolról fordította Menyhért Mónika © 

Alexandernek nem kellett aggódnia, hogy anyukája örült-e a gesztusnak. Natasa az első sorban ült az “Allsang på grensen” nézőterén és nem tudta visszatartani könnyeit. A felvétel utáni estén alig várta, hogy még sokszor meghallgathassa a dalt az úton hazafelé.
– Egészen gyönyörű ez a dal. Többször meg kell hallgatnom, hogy befogadhassam az egészet, mondja mosolyogva Natasa, és ujjongva teszi hozzá: "Nagyon büszke vagyok a fiamra!"

 A dal videoklipje a magyarra fordított szöveggel együtt ITT 

Alexander lelkes közönség előtt adta elő új dalát, melyet ezúttal hálája és szeretete kifejezéseként csak édesanyjának szánt, aki mindig mellette állt volt, sikereinek csúcsán és a nehéz időkben egyaránt.

A művész maga is elégedett volt az előadással.
 Remélem, anya is örül - mosolyog szerényen.

–  Az előadás videója 



Nehéz idők
2010-ben Alexandernek saját elmondása szerint idegösszeomlása volt. 2011 nyarán nyíltan beszélt annak a stressznek az okairól, ami idáig vezetett. Ebben az időszakban többször is pszichológushoz fordult segítségért és tanácsért.
De mindenekelőtt édesanyja nyújtott neki vigaszt jótanácsaival és szeretetével, ami a legfontosabb volt ahhoz, hogy visszanyerje életörömét, amitől most láthatóan sugárzik.
– Igazából már jó ideje írtam ezt a dalt. Abban az időben depressziós voltam. Úgy éreztem, hogy anyukám azt utolsó menedékem, az utolsó reményem. Gyakran van úgy, hogy az embernek a szülei az utolsó támaszai, teszi hozzá a hálás Alexander nyíltan.

Pokoli fájdalom
Az utóbbi időszak boldogan telt Alexander életében, akire egy ideje rátalált a szerelem Julie Gaarud Holm (23) személyében. Aztán ezen a nyáron hirtelen pokoli fájdalmakon kellett keresztülmennie, amikor is édesanyja rögtön mellette volt, hogy vigaszt nyújtson neki.

– Nem tudom, miért nem jöttem ki ezzel a dallal hamarabb, de most azt gondoltam, ez a legalkalmasabb időpont. Éppen nemrég estem át egy mandulaműtéten, ami nagyon fájdalmas volt. Nem tudtam nyelni, az éneklésről nem is beszélve.
És akkor megint anyukám jutott eszembe. Végig kapcsolatban voltunk és biztatott, hogy minden rendben lesz. Akkor hirtelen megint kisgyerek voltam, akinek szüksége volt édesanyja vigasztalására. 
Úgy véli, 2009-es sikere utáni nagy nemzetközi figyelem idején különösen jól jött, hogy olyan gyakorlatias szülei vannak, akik két lábbal állnak a földön.

– Erről éneklek ebben a dalban, arról, hogy nem számít, mi történik a világban, öröm ér vagy bánat, az anyukám mindig ott lesz nekem. Nekem van a legjobb anyukám a világon.

Egy másik cikkből kiderül, hogy Natasa nem is hallotta még a dalt, mielőtt Alexander 3000 néző előtt színpadra lépett.

Egy harmadik cikk ezt írja ugyanebben a témában:
Megjelent: TV2.no, 2018.07.19.
Angol fordítás: alexanderrybaknews.com

Alig két hónappal a lisszaboni Eurovízió-csalódása után Alexander Rybak most új dallal rukkolt elő, ami hozzá képest meglepően gyors tempónak számít. A dal ugyanakkor nyugodt hangvételű.

– Egy csomó énekes van, akik képesek tízesével dalt írni. Én egy párat írok egy év alatt, de akkor sokszor olyasmiről, amiről addig még nem tettem. Úgyhogy remélem, sosem fogyok ki a témákból.
Natasa maga is zongorázik (zongoratanárnő - a ford. megj.), és mindent ő tanított meg a népi dallamokat kedvelő művész fiának, amit a hangszerről tudni érdemes.

– Mindig úgy éreztem, csak ő tud megvigasztalni. És nemrég, a műtét miatt kórházban töltött idő alatt döntöttem el, hogy kiadom a dalt.  A zenével kapcsolatban is gyakran számíthatok a tanácsára. Nagyon örülök, hogy biztonság az életemben, egyszerűen a biztos kikötőt jelenti számomra, mondja Alexander.

Natasa Rybak fia legnagyobb rajongójának számít, Lisszabonban, az Eurovízión is ott volt vele idén tavasszal. 
– Nagyon jó volt látni a színpadon... Kiválóan tud szórakoztatni, most is teljesen magával ragadott mindannyiunkat.

FOTÓKért kattints ide

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése